Beirut & Beyond | Richard Dawson
17206
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-17206,page-child,parent-pageid-17085,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
 

RICHARD DAWSON
ريتشارد دوسن


Friday 8 December 2017 @11:00PM | KED

الجمعة 8 كانون الأول / ديسمبر 2017 – 11:00 مساءً | كاد

Richard Dawson is a skewed troubadour at once charming and abrasive. His shambolically virtuosic guitar playing stumbles from music-hall tune-smithery to spidery swatches of noise-colour, swathed in amp static and teetering on the edge of feedback. His songs are both chucklesome and tragic, rooted in a febrile imagination that references worlds held dear and worlds unknown. Both live and on record Dawson is a barrage of musical expression and personality, and the visceral power of his voice against the lurching modality of his guitar lines conjure false memories of Tim Buckley and Richard Young’s duetting with Sir Richard Bishop and Zoot Horn Rollo.

ريتشارد داوسن صاحب شرارة لا تقارن، ساحر ومشاغب في آن. عازف غيتار خارق يتنقل بمهارة وخفّة من موسيقى القاعات إلى موسيقى الضوضاء والصّخب. أغانيه مفعمة بالحياة ومأساوية في آن واحد، متجذرة في خيال متشعّب يجد مرجعيّته في عالم الموسيقى العالميّة كما في العوالم غير المعروفة والتي يصعب تحديد أصولها. موسيقى داوسن الحيّة منها كما المسجّلة تنضح بالتعبير الموسيقي وتعكس شخصيته، قوة صوته النّابض والنّابع من أعماقه والممتزج بأسلوب ترنّحات غيتاره تستحضر ذكريات مستعارة من تيم باكلي وريتشارد يونغ في ثنائي مع السير ريتشارد بيشوب وزوت هورن رولو.