Beirut & Beyond | Amal Waqar
17201
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-17201,page-child,parent-pageid-17085,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
 

AMAL WAQAR
أمل وقّار


Friday 8 December 2017 @8:30PM | KED

الجمعة 8 كانون الأول / ديسمبر 2017 – 8:30 مساءً | كاد

Amal Waqar is a dynamic young Omani/American oud player, composer, producer, and activist. Raised in Muscat, Oman, Amal first engaged with music at fifteen when she began playing oud. Soon, she was composing works for traditional and non-traditional ensembles. At seventeen, making national headlines as the first woman and youngest oud player to perform a debut recital, Amal attracted audiences from across Muscat’s social, cultural, and economic circles. Amal currently divides her time between the United States, where she studies with oud master Simon Shaheen at Berklee College of Music in Boston, and Oman.

أمل وقّار عازفة عود شابّة عمانيّة – أمريكيّة، مفعمة بالدّيناميكيّة، ملحّنة، منتجة وناشطة. نشأت أمل في مسقط، عمان، بدأت العزف على العود منذ الخامسة عشر من العمر وسرعان ما توجّهت نحو التّأليف الموسيقي لفرق موسيقيّة تقليديّة وغير تقليديّة. في السابعة عشر من عمرها، تصدّرت الصّحف الوطنية كأول امرأة وأصغر عازفة عود سنًّا في حفل موسيقيّ، جاذبةً بذلك الجماهير من مختلف الأوساط الاجتماعيّة والثقافيّة والاقتصاديّة في مسقط. تمضي أمل حاليًا وقتها بين عمان والولايات المتحدة حيث تتابع دراستها مع معلّم العود سيمون شاهين في كلّيّة بيركلي للموسيقى في بوسطن.